Motivační faktory pro zavedení energetického managementu

2 minuty čtení
Tým Enectiva

Firmy různých velikosti i různého zaměření jsou nuceny řešit otázky energetického managementu. I když pro většinu z nich nejsou energie největší nákladovou položkou, jsou defakto všude. V každé divizi, v každém oddělení, v každém zařízení je použita nějaká forma energie a dříve nebo později se každá firma začne potýkat s otázkami, které řeší jejich spotřebu, cenu či efektivní využití. Důvody, které vedou firmy k řešení otázek energetického managementu jsou v zásadě čtyři:

Ekonomika Pokud řeknete manažerovi slova energetický management, 98 % z nich si vybaví úsporu energií a tedy nákladů. Je to největší motivační prvek k zavádění principů řízení energií ve firmách.

Zákazník Nižší provozní náklady a efektivnější výroba jsou faktory, které přináší více finančních prostředků do vývoje, marketingu a obchodu. Tedy možnosti získávat nové trhy a zákazníky na nich.

Udržitelnost/sustainability Narozdíl od předchozích dvou faktorů je otázka udržitelnosti vnímána u manažerů čistě nákladově. Pokud pomineme vrcholový management, tak u manažerů je dlouhodobější horizont fungování firmy zcela opomíjen. Z těchto důvodů je nutno stanovovat strategické cíle i v oblasti energetického managementu na úrovni vrcholového managementu.

Legislativa Další z faktorů, který je vnímán čistě jako povinnost a jen další náklad pro firmu. Nicméně legislativa má v poslední době výrazný vliv na zavádění energeticky úsporných opatření u firem, investic do renovací např. zateplení budov. Tím v konečném důsledu i zvyšování energetické efektivity. Bohužel současná legislativa již moc neřešení jejich vyhodnocení a tak se jedná velmi často o investice ne zcela návratné.

Motivace je hybatelem věcí nejen v případě energetického managementu. Pokud potřebujete pomoci s nastavením cílů energetické efektivity ve vaší firmě, neváhejte se obrátit na náš tým.